EmpLAWYER Branding

Hogyan érjük el leghatékonyabban a fiatal jogászokat?

Napjainkban már nemcsak a munkavállalók igyekeznek jó benyomást tenni a szimpatikus cégekre, hanem a munkáltatóknak is törekedniük kell a kedvező kép kialakítására: arra, hogy a legjobbak náluk akarjanak elhelyezkedni.

Employer branding?

Magyarul legegyszerűbben munkáltatói márkaépítésnek nevezhetjük, azaz egy olyan folyamatos feladatnak, amellyel elérhetjük, hogy cégünknek nemcsak szakmailag, hanem a potenciális munkavállalók szemében is jó hírneve legyen.

A jó hírnév pedig előnyöket rejteget: azok a vállalkozások, akik vonzzák és megtartják a tehetségeket, jelentős stratégiai előnyökre tehetnek szert, hiszen egy alkalmas és rátermett munkavállaló hatalmas érték minden cégnek.

Munkaerőtoborzás & tehetségkutatás:

Ez az employer branding legfontosabb terepe. Ha képesek vagyunk olyan márkát létrehozni, amelyet elismernek a munkavállalók,  akkor kedvező változásokat tapasztalhatunk a jelentkezőknél mind minőségben, mind mennyiségben. Egyszóval ha munkahelyünk kecsegtető az álláskeresők szemében, nem nekünk kell a jó dolgozókat keresni, hanem ők fognak tucatjával kopogtatni az ajtónkon.

 

Pénzügyek:

A márkaépítés két fontos pénzügyi előnnyel jár: egyrészt a munkavállalók nem akarják majd cégünket elhagyni, így nem kell az újbóli munkaerőkeresésre és a hiányzó hely pótlására időt és pénzt áldozni. Kutatások szerint a dolgozók jelentős részének a munkáltatói márka fontosabb, mint a nagyobb fizetés. A másik előny sokkal komolyabb volumenű: így szerezhetjük meg az igazi tehetségeket a cégünk számára, amellyel nemcsak költségeket csökkenthetünk, hanem jelentős versenyelőnyhöz is juthatunk.

De mit akarnak a munkavállalók, mivel tudjuk őket megfogni?

A munkavállalóknak három fő preferenciáját különbözetethetjük meg:

  1. Személyes fejlődés: A dolgozóknak fontos, hogy legyen értelme a munkájuknak, hasznosnak érezzék magukat a szervezetben, valamint kapják meg a szükséges bizalmat az önálló munkavégzésre. Ezzel nemcsak a hatékonyságot, de az elégedettséget is könnyen növelhetjük.
  2. Jó kapcsolat a munkatársakkal: Elengedhetetlen, hogy a kollégák jól kijöjjenek egymással, hisz idejük nagy részét egy légtérben, egymással töltik, így fontos teret engedni a barátkozásnak, ismerkedésnek a cég keretein belül is.
  3. Rendszeres visszajelzés: Természetes, hogy mindenki olyan helyen szeretne dolgozni, ahol munkáját, időbefektetését és igyekezetét megbecsülik, mégis sok munkáltató nem fordít erre figyelmet.

Deloitte kutatása szerint az erős munkavállalói elismerési gyakorlatot folytató cégek 12-szer nagyobb eséllyel könyvelhetnek el jó üzleti eredményeket15 százalékkal kevesebb dolgozó hagyta el a céget azoknál a vállalatoknál, ahol az alkalmazottak rendszeresen, személyre szabottan visszajelezést kaptak a munkájukról.

Fiatal jogászok mint munkavállalók

A legizgalmasabb kérdés azonban, hogy a jog iránt érdeklődő fiatalok mit keresnek a leendő munkáltatóikban. Az Eversheds Sutherland kutatása szerint a jogászok, joghallgatók tágabb kontextusban monitorozzák az irodákat.
Az első 5 fő szempont:

  1. Várható fizetés öt év múlva
  2. Előmeneteli lehetőségek
  3. Jogterület
  4. A munkavállaló konkrét feladatai
  5. Hosszútávú elköteleződés lehetősége

A Pro/Lawyer Consulting felmérése szerint az alábbi szempontok voltak a legfontosabbak a jogász álláskeresőknek:

  1. Fizetés
  2. Béren kívüli juttatások
  3. Képzései lehetőségek
  4. Nagyobb felelősség
  5. Több önálló munkavégzés
  6. Előrelépési lehetőség
  7. Az iroda presztízse
  8. Külföldi munka/tanulmányok lehetősége

A jogász szakma egyedi és sajátos jellemzőkkel bír, ilyen például a gyakori túlórázás, az állandó szakmai fejlődés követelménye, illetve más területekhez képest szigorúbb munkahelyi hierarchia.  Napjainkban viszont a fiatalok igényei több területen is átalakultak. A legtöbb az Y generáció munkavállalási szokásait vizsgáló kutatás rámutat, hogy egyre fontosabb igényként jelentkezik a munka és a magánélet egyensúlya, a karrierfejlődés, vagy a jobb munkakörnyezet.

A magyar jogász munkaadók az elmúlt években kezdték csak felfedezni az employer branding jelentőségét, és nemrég jelentek meg az első olyan kezdeményezések, amelyek reagálnak a legfiatalabb jogászgeneráció megváltozott igényeire. Az Arsboni szeretné segíteni Önt és vállalkozását ebben a folyamatban, ezért úgy alakítottuk ki Karrieroldalunkat, hogy jogász munkaadók minél több lehetőséget kapjanak a vállalkozásuk erősségeinek bemutatására. Karrier Fesztiválunkat pedig kifejezetten azért szervezzük meg, hogy személyesen is lehetőségük legyen a legtehetségesebb álláskeresőknek bebizonyítani: az Önök cége a legjobb választás.

 

 

Az Arsboni Karrieroldalán lehetővé tesszük, hogy olyan álláshirdetéseket adjon fel, amelyekkel könnyebben kerülhet kapcsoltba tehetséges és elhivatott jogászokkal

Hagyjon üzenetet, vagy lépjen kapcsolatba velünk közvetlen elérhetőségeinken, hogy közösen megtaláljuk a szakmai profiljához legjobban illeszkedő ajánlatot.

Lépjen velünk kapcsolatba

Dr. Molnár Benedek

Arsboni co-founder

sales & Karrieroldallal kapcsolatos kérdések

benedek.molnar@arsboni.hu

+36709403311

Dr. Németh Márton

Arsboni co-founder

tehetséggondozás & Fesztivállal kapcsolatos kérdések

marton.nemeth@arsboni.hu

+36709403311