Employer branding?
Magyarul legegyszerűbben munkáltatói márkaépítésnek nevezhetjük, azaz egy olyan folyamatos feladatnak, amellyel elérhetjük, hogy cégünknek nemcsak szakmailag, hanem a potenciális munkavállalók szemében is jó hírneve legyen.
A jó hírnév pedig előnyöket rejteget: azok a vállalkozások, akik vonzzák és megtartják a tehetségeket, jelentős stratégiai előnyökre tehetnek szert, hiszen egy alkalmas és rátermett munkavállaló hatalmas érték minden cégnek.
Munkaerőtoborzás & tehetségkutatás:
Ez az employer branding legfontosabb terepe. Ha képesek vagyunk olyan márkát létrehozni, amelyet elismernek a munkavállalók, akkor kedvező változásokat tapasztalhatunk a jelentkezőknél mind minőségben, mind mennyiségben. Egyszóval ha munkahelyünk kecsegtető az álláskeresők szemében, nem nekünk kell a jó dolgozókat keresni, hanem ők fognak tucatjával kopogtatni az ajtónkon.
Pénzügyek:
A márkaépítés két fontos pénzügyi előnnyel jár: egyrészt a munkavállalók nem akarják majd cégünket elhagyni, így nem kell az újbóli munkaerőkeresésre és a hiányzó hely pótlására időt és pénzt áldozni. Kutatások szerint a dolgozók jelentős részének a munkáltatói márka fontosabb, mint a nagyobb fizetés. A másik előny sokkal komolyabb volumenű: így szerezhetjük meg az igazi tehetségeket a cégünk számára, amellyel nemcsak költségeket csökkenthetünk, hanem jelentős versenyelőnyhöz is juthatunk.
De mit akarnak a munkavállalók, mivel tudjuk őket megfogni?
A munkavállalóknak három fő preferenciáját különbözetethetjük meg:
- Személyes fejlődés: A dolgozóknak fontos, hogy legyen értelme a munkájuknak, hasznosnak érezzék magukat a szervezetben, valamint kapják meg a szükséges bizalmat az önálló munkavégzésre. Ezzel nemcsak a hatékonyságot, de az elégedettséget is könnyen növelhetjük.
- Jó kapcsolat a munkatársakkal: Elengedhetetlen, hogy a kollégák jól kijöjjenek egymással, hisz idejük nagy részét egy légtérben, egymással töltik, így fontos teret engedni a barátkozásnak, ismerkedésnek a cég keretein belül is.
- Rendszeres visszajelzés: Természetes, hogy mindenki olyan helyen szeretne dolgozni, ahol munkáját, időbefektetését és igyekezetét megbecsülik, mégis sok munkáltató nem fordít erre figyelmet.
A Deloitte kutatása szerint az erős munkavállalói elismerési gyakorlatot folytató cégek 12-szer nagyobb eséllyel könyvelhetnek el jó üzleti eredményeket. 15 százalékkal kevesebb dolgozó hagyta el a céget azoknál a vállalatoknál, ahol az alkalmazottak rendszeresen, személyre szabottan visszajelezést kaptak a munkájukról.
Fiatal jogászok mint munkavállalók
A legizgalmasabb kérdés azonban, hogy a jog iránt érdeklődő fiatalok mit keresnek a leendő munkáltatóikban. Az Eversheds Sutherland kutatása szerint a jogászok, joghallgatók tágabb kontextusban monitorozzák az irodákat.
Az első 5 fő szempont:
- Várható fizetés öt év múlva
- Előmeneteli lehetőségek
- Jogterület
- A munkavállaló konkrét feladatai
- Hosszútávú elköteleződés lehetősége
A Pro/Lawyer Consulting felmérése szerint az alábbi szempontok voltak a legfontosabbak a jogász álláskeresőknek:
- Fizetés
- Béren kívüli juttatások
- Képzései lehetőségek
- Nagyobb felelősség
- Több önálló munkavégzés
- Előrelépési lehetőség
- Az iroda presztízse
- Külföldi munka/tanulmányok lehetősége
A jogász szakma egyedi és sajátos jellemzőkkel bír, ilyen például a gyakori túlórázás, az állandó szakmai fejlődés követelménye, illetve más területekhez képest szigorúbb munkahelyi hierarchia. Napjainkban viszont a fiatalok igényei több területen is átalakultak. A legtöbb az Y generáció munkavállalási szokásait vizsgáló kutatás rámutat, hogy egyre fontosabb igényként jelentkezik a munka és a magánélet egyensúlya, a karrierfejlődés, vagy a jobb munkakörnyezet.
A magyar jogász munkaadók az elmúlt években kezdték csak felfedezni az employer branding jelentőségét, és nemrég jelentek meg az első olyan kezdeményezések, amelyek reagálnak a legfiatalabb jogászgeneráció megváltozott igényeire. Az Arsboni szeretné segíteni Önt és vállalkozását ebben a folyamatban, ezért úgy alakítottuk ki Karrieroldalunkat, hogy jogász munkaadók minél több lehetőséget kapjanak a vállalkozásuk erősségeinek bemutatására. Karrier Fesztiválunkat pedig kifejezetten azért szervezzük meg, hogy személyesen is lehetőségük legyen a legtehetségesebb álláskeresőknek bebizonyítani: az Önök cége a legjobb választás.
Hagyjon üzenetet, vagy lépjen kapcsolatba velünk közvetlen elérhetőségeinken, hogy közösen megtaláljuk a szakmai profiljához legjobban illeszkedő ajánlatot.
Lépjen velünk kapcsolatba
Dr. Molnár Benedek
Arsboni co-founder
sales & Karrieroldallal kapcsolatos kérdések
+36709403311
Dr. Németh Márton
Arsboni co-founder
tehetséggondozás & Fesztivállal kapcsolatos kérdések
+36709403311