1. Minden szükséges információt tüntessen fel!
A teljeskörű leírás nemcsak az álláskeresők dolgát könnyíti meg, hanem a munkaadókét is, mivel a konkrétumok feltüntetése nélküli hirdetésekre sok irreleváns jelentkező várható, akiknek a kiszűrése hosszú órákat vehet el Öntől. Miért töltené idejét olyan jelentkezők önéletrajzainak böngészésével, vagy az interjúztatásukkal, akik a megfelelő információk birtokában nem is érdeklődtek volna az állás iránt?
- A megkérdezettek 37%-a pontos feladatkör feltüntetését hiányolja az álláshirdetésekből. 37%
Ha csupán a régi, jól bevált álláshirdetés szövegét szeretné leporolni, az Y generáció tehetségeit ezzel nem fogja tudni meggyőzni. Sablonok helyett legyen egyedi, de lényegre törő a szövegezés, valamint érzékeltesse az álláskeresővel, hogy szívesen várják.
Sokan kifjezetten kiemelték, hogy olyan álláshirdetésre jelentkeznek szívesen, ami barátságos, vagy akár humoros szövegezésű.
- A megkérdezettek több mint 10 százaléka szerint az ideális álláshirdetés sablonmentes. 10%
2. Ne legyen sablonos!
2. Ne legyen sablonos!
Ha csupán a régi, jól bevált álláshirdetés szövegét szeretné leporolni, az Y generáció tehetségeit ezzel nem fogja tudni meggyőzni. Sablonok helyett legyen egyedi, de lényegre törő a szövegezés, valamint érzékeltesse az álláskeresővel, hogy szívesen várják.
Sokan kifjezetten kiemelték, hogy olyan álláshirdetésre jelentkeznek szívesen, ami barátságos, vagy akár humoros szövegezésű.
- A megkérdezettek több mint 10 százaléka szerint az ideális álláshirdetés sablonmentes. 10%
3. Mutassa be cégét és munkatársait!
Az kérdőívünk szabadszöveges válaszaiból kiderült, hogy gyakori, hogy egy hirdetésben még az ügyvédi iroda neve sincs feltüntetve. Pedig mi mással lehetne jelentkezésre buzdítani az álláskeresőket, mint azzal, ha látják, hogy egy kedves, vidám társaság várja őket egy szép és igényes irodában
- A válaszadók 19% a munkakörnyezet, valamint a légkör figyelembe vételével választotta legutolsó munkahelyét. 19%
Ki akarni több órát utazni nap mint nap a munkahelyére? Az Y generáció gyermekei biztosan nem, ezért mindenképpen érdemes mindenképpen szerepeltetni a hirdetés szövegében a tényleges munkavégzés helyét.
- Az álláskeresők 61%-a az iroda helyét is figyelembe veszi a döntésénél 61%
- A válaszadók 78%-ával pedig előfordult már, hogy a munkahely elhelyezkedése miatt nem jelentkezett egy állásra 78%
4. Tüntesse fel az irodája helyét!
4. Tüntesse fel az irodája helyét!
Ki akarni több órát utazni nap mint nap a munkahelyére? Az Y generáció gyermekei biztosan nem, ezért mindenképpen érdemes mindenképpen szerepeltetni a hirdetés szövegében a tényleges munkavégzés helyét.
- Az álláskeresők 61%-a az iroda helyét is figyelembe veszi a döntésénél 61%
- A válaszadók 78%-ával pedig előfordult már, hogy a munkahely elhelyezkedése miatt nem jelentkezett egy állásra 78%
5. Nem érdemes elhallgatni a lényeget!
Gondolunk itt elsősorban a fizetés megjelölésére, valamint a munkaórák számának feltüntetésére. Egy hozzávetőleges szám is elég lehet ahhoz, hogy az érdeklődők eldönthessék, érdemes-e egyáltalán jelentkezniük. Önnek sem éri meg, ha csak az állásinterjú végén derül ki, hogy nem találkoznak az elképzeléseik a bér tekintetében, illetve komoly veszteség, ha több hónap után derül ki, hogy az új munkatárs nem szeretne annyit dolgozni, amennyit elvárna.
- A jelentkezők 57%-a fontosnak tartja a nyújtani kívánt fizetés feltüntetését 57%
- 76% döntött előző munkahelye választásánál a fizetés figyelembevételével 76%
Cafetéria? Kedvezményes sportbérlet? Közös szabadidős programok? Mindenképpen írjuk bele a hirdetésbe! Hosszú távra keres munkatársat? Esetleg továbbképzéseket is fizetne a jövendőbeli kollegájának? Nem zárja ki a home office-t? Biztosítja a rugalmas a munkaidőt? Ne titkolja el a lehetőségeit, lehet, hogy éppen egy ilyen félmondat győz meg egy tehetséget!
- A válaszadók 19%-a az egyéb juttatási formákat is fontosnak tartja a munkakeresésben 19%
- Az álláskeresől több, mint 20%-nak fontos a munkavégzés rugalmasságának lehetősége 20%
6. Térjen ki a legfontosabb lehetőségekre
6. Térjen ki a legfontosabb lehetőségekre
Cafetéria? Kedvezményes sportbérlet? Közös szabadidős programok? Mindenképpen írjuk bele a hirdetésbe! Hosszú távra keres munkatársat? Esetleg továbbképzéseket is fizetne a jövendőbeli kollegájának? Nem zárja ki a home office-t? Biztosítja a rugalmas a munkaidőt? Ne titkolja el a lehetőségeit, lehet, hogy éppen egy ilyen félmondat győz meg egy tehetséget!
- A válaszadók 19%-a az egyéb juttatási formákat is fontosnak tartja a munkakeresésben 19%
- Az álláskeresől több, mint 20%-nak fontos a munkavégzés rugalmasságának lehetősége 20%
7. Szánjon időt a hirdetés megszövegezésére!
A hirdetések böngészése során sokszor az első benyomás a döntő. Önnek mit üzenne egy unalmas, sablonos, hibáktól hemzsegő, érthetetlen hirdetés? Fektessen időt és energiát a megfelelő szöveg összeállítására, hogy a hirdetés azt a képet sugallja, amit Ön szeretne üzenni az álláskeresőknek. Legyen tagolt, átlátható a hirdetés, egy kis kreativitás sem ár meg.
A szabad szöveges válaszok között sok kitöltő említette, hogy az álláshirdetés minősége döntő tényező munkakeresése során.
Hagyjon üzenetet, vagy lépjen kapcsolatba velünk közvtlen elérhetőségeinken, hogy megtaláljuk az irodájához legjobban illesztkedő ajánlatot.
Lépjen velünk kapcsolatba
Dr. Molnár Benedek
Arsboni co-founder
sales & Karrieroldallal kapcsolatos kérdések
+36709403311
Dr. Németh Márton
Arsboni co-founder
tehetséggondozás & Fesztivállal kapcsolatos kérdések
+36709403311