fbpx
“SOKAN KÉRDEZTÉTEK…” – AZ INFLUENSZERKEDÉS ETIKAI ÉS JOGI OLDALA

“SOKAN KÉRDEZTÉTEK…” – AZ INFLUENSZERKEDÉS ETIKAI ÉS JOGI OLDALA

A „buzzword”-ünk az „influenszer”, avagy a véleményvezér. A jelenséget egy kicsit szélesebb perspektívába állítva fogjuk körül járni és bár az előadás során a jogi aspektusok lesznek a hangsúlyosak, azért a téma etikai oldalát is megvizsgáljuk.

A bnt ügyvédi iroda munkatársainak előadása. Szabó M. András (alkalmazott ügyvéd) és Tóth Stefánia (ügyvédjelölt) az Arsboni Legal Festen.

Úton vagy éppen? Hallgasd meg podcast formában a beszélgetést, itt az oldalon, Apple Podcasten vagy spotify-on.

Tartalom:

Az időkódok új ablakban megnyitva működnek a Youtube-on

00:00 – Bevezetés

02:56 – Kik azok az influenszerek és hogyan is működnek? Miért lett ilyen népszerű a
marketing világában a jelenség?

07:07 – Miért van sok embernek ellenérzése az influenszerekkel kapcsolatban? Mitől függ a
hitelességük? Miért fontos a tartalom és a mennyiség? Hogyan hatnak a fogyasztói
döntésekre?

13:02 – Hogyan helyezhetjük el az influenszerek tevékenységeit az „etikai csúszkán”? Milyen
jogi következmények merülhetnek fel?

15:46 – Beszélhetünk önálló „influenszerjogról”?

18:10 – A szerződések. Kik lehetnek a szerződő felek? Milyen problémák merülhetnek fel a
külföldi elemeket tartalmazó szerződések kapcsán? Mi a helyzet a kiskorú influenszerekkel?

22:11 – Melyik államnak a joga alkalmazandó a külföldi elemeket tartalmazó szerződéseknél?
Alkalmazhatunk francia jogot két magyar fél közötti szerződésben?

25:06 – Milyen szerződéstípust érdemes választani?

29:24 – A szolgáltatás és az ellenszolgáltatás.

31:22 – Hogyan alakulnak a személyiségi és szerződési jogi kérdések? Mit jelent a „persona”?

34:54 – „Extrák” a szerződésben. Kizárólagosság, jóhírnév- és márkavédelem, Covid-
szabályok, platformfüggő feltételek, dubai hivatalos hatósági influenszer engedély.

38:59 – Reklámjog, 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető
feltételeiről és egyes korlátairól. Mik a reklámok tartalmi korlátai? Párhuzamos felelősség. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0800048.tv

43:23 – Fogyasztóvédelmi kérdések, 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról. Mi az a „szerkesztői tartalomnak álcázott reklám”? https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0800047.tv

46:21 – Milyen szankciók merülhetnek fel? Melyek a precedensteremtő ügyek? A GVH
útmutatója: https://www.gvh.hu/data/cms1037278/aktualis_hirek_gvh_megfeleles_velemenyvezer_2017_11_20.pdf

53:21 – Létrejöhet-e a közeljövőben egy „influenszertörvény”?

55:49 – Magyar influenszer és harmadik országban lakó megbízó között hogyan kell
eldönteni az alkalmazandó jogot?

57:16 – #nemreklám

1:02:55 – Mekkora követőtábortól tekinthető valaki influenszernek? A követőszám mindent
visz?

1:06:15 -Mi a helyzet a PR-ajándékokkal?

1:07:42 – Amikor valakinek nincsen szerződése egy céggel, de feltünteti a termékeit –
későbbi együttműködés reményében – akkor reklámnak minősül-e?

Tetszik, amit látsz? Gyere velünk

Kövess minket a Youtube-on!
Hallgass minket a Spotify-on!
Vagy az Apple Podcast-en keresztül!